Savner du de interne kompetencer til brug af lønsystem?

Er du i tvivl om, hvordan du i virksomheden kommer i gang med brug af et lønsystem? Formentligt har du allerede nogle medarbejdere i firmaet, som har erfaring med lønsystemer, hvis det altså er en mellemstor virksomhed, vi taler om. De vil hurtigt kunne læres op i hvad end, du vælger, for så stor forskel er der ikke mellem systemer. Men er firmaet lille, kan det være svært at komme i gang.

Opkvalificér de interne kræfter eksternt i brug af et lønsystem

Her er der hjælp at hente eksternt til at starte op med brugen af et lønsystem til din virksomhed – klikker på du linket, bliver taget til en side, hvor du kan få mangefacetteret hjælp inden for både implementeringen af et nyt lønsystem og integrering med andre systemer, I måske allerede bruger. Hvis du ønsker, at løn skal køres af en fastansat, så lad eksterne eksperter opkvalificere den ansatte.

Du kan også outsource firmaets lønadministration

Alternativet til at lære dine egne ansatte op i brugen af et lønsystem er selvfølgelig at outsource lønadministrationen. Løsningen kan give mening, hvis der ikke er nok at holde styr på i firmaet til at berettige, at en intern stilling oprettes. Ved at outsource lønarbejdet til et konsulentbureau eller lignende sørger du i øvrigt for, at lønnen administreres af folk med såvel høj som ajourført faglighed.

Lad andre håndtere alt fra indberetninger til refusion

Lader du andre håndtere lønadministrationen for dig, slipper du for selv at skulle tage stilling til ting som indberetninger til SKAT og pensionsselskaber, fraværshåndtering, refusioner ved fx barsel og afregning af bonusser. Det betyder, at du ude på din virksomheds matrikel i stedet kan koncentrere dig om det, som du gør bedst: Salg af dit produkt eller din ydelse til erhvervs- eller private kunder.

Søg evt. på nettet – læs om dine muligheder for outsourcing af lønadministration.